Försvunnen hund och mycket snö!

Denna helg har minst sagt varit händelserik både på gott och ont!

I fredags när vi kom hem satte vi igång och tinade kycklingfilén samtidigt som vi stöpte 1l bulldeg och bakade en äppelkaka. Efter att vi hade ätit så bakade Jonas ut bullarna och jag lät vår son bada! Sedan blev det gräddnning av bullarna på hög nivå och sedan var det tyvärr sovdags.

Lördagen började bra men sedan fick Jonas ett telefonsamtal från sin mamma som berättade att Jonas systers killes lillasyster hade omkommit i trafikolyckan i Skorped....så himla tragiskt!

På eftermiddagen åkte vi till Umeå och hälsade på syrran och Jonas syster Hanna. Det var roligt att se att Veronica hade blivit så pigg och att hon hade humöret uppe! Vi fikade bullar och snackade lite skit en stund. På väg hem kan jag lova att vi körde försiktigt eftersom vi bara hade sommardäck!

På söndagen var det regn och storm, så det blev mest att vi eldade i öppenspisen och donade lite inne. Vi välkomnade även snön eftersom vi plockade undan en del saker ute. Jonas bytte även till vinterdäck vilket var tur! På kvällen käkade vi en bit äppelkaka och insåg att denna helg är redan över.

I morse släppte vi ut Zita i vanlig ordning. Jag kikade ut men såg henne inte. Blev inte direkt orolig eftersom jag vet att hon aldrig sticker från gården. När vi skulle åka iväg var hon spårlöst försvunnen. Vi ropade och ropade men ingen hund. Jonas var dösäker på att hon gömde sig eftersom hon hatar att åka bil och antagligen att vara här eftersom hon inte kan vara ute själv. Jonas körde upp till sin mor och far för att kika så att hon inte farit efter någonting vilt men när bilen kom tillbaka på gården blev nyfikenheten för stor....vem kikade fram bakom häcken.....jo Zita! Husse var mindre glad men jag kan lova att jag drog på smilbanden inombords.....lite kul att hon gömmer sig! Skulle säga att vi har en riktigt smart hund!

Vi fick även en liten smärre chock i morse. Efter att vi hade passerat Fredrika var det lite snö på vägen men det blev bara mer och mer och tillslut var det ca. 7-8 cm. på ett ställe! Tog en bild med mobilen som bildbevis! Lägger upp den sedan när jag har kabeln.

Ja det var ett litet axplock från vår helg! Hoppas att din varit bra oxå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0