Som ett brev på posten.....

....kommer förkyldningen när man vait utomlands!

Sedan hemkomsten har jag varit snuvig och i söndags fick jag feber. Har nu varit hemma från jobbet igår och idag men i morgon onsdag så ska jag jobba!

Till helgen åker vi till stugan (om Victor är piggare) och firar sista april! Blir inget speciellt, elda rat, grilla korv och umgås med familjen!

Ha en bra sista april!

Jonas 30 år!

Ja, Jonas fyllde år när vi var i Grekland! Skulle egentligen ha firat sin födelsedag hemma men det blev i Grekland istället. När vi kom hem hade vi kalaset.

Vi blev nog ca. 28 st.

Trevligt var det!

Han var nöjd med sina presenter och tyckte att dagen hade varit rolig (trots att han inte ville ha något kalas).

Grekland

Ja vi har nu haft en underbar semester i Grekland! Vi kan absolut tänka oss att åka tillbaka dit igen och bo på samma hotell. Vi åkte först bil till Stockholm, vilket gick kanonbra! Framme på Arlanda fick Victor springa av sig lite innan det blev dax att gå ombord på flyget! Flygresan gick också bra. Trodde faktiskt inte att han skulle somna så bra när vi kom fram på hotellet som han gjorde men även det gick bra!

Några dagar innan hemresan så pratade jag med mamma och då säger hon:
- Ni kan nog inte åka hem på lördag för det har varit ett vulkanutbrott på Island.
- Vulkanutbrott, hallå vi är i Grekland!

Det visade sig sedan när vi kikade på CNN att hela flygtrafiken stod stilla.

Det närmade sig lördageftermiddag och vi fick till information att flyget vi skulle åka var inställt. Vi skulle bo kvar på samma rum och få middag samt frukost, lunch och middag nästkommande dag (söndag). Den informationen vi fick på lördagkväll var att Apollo letade möjliga alternativ för att ta oss hem till Skandinavien så fort som möjligt. Vi skulle ha väskorna packade och vara beredda samt hålla oss till hotellet.

På söndag gick vi en sväng till stranden och badade även i polen. Informationen vi fick på kvällen var att vi skulle få frukost på måndagmorgon, de sa inget om lunch och middag så vi anade att någonting var på G. 00:40 bankade det på dörren och när jag öppnade var det en tjej från Apollo som sa att de hade hittat ett sätt för oss att komma hem. Det skulle bli flyg, båt och buss. Frukost 07:00, bussen till flyget skulle avgå 08:00. SHITT! Blev att vi satte igång att packa det sista mitt i natten.

På morgonen fick vi ytterligare information. Flyg till Lefkas (en annan grekisk ö), från Pargas (i Grekland) båt till Ancona (i Italien) och buss från Italien och hem till Sverige!!!! Oj, var nog det enda jag kunde uttrycka. Ja vad skulle vi göra. Jag ringde till jobbet och sa att jag kommer nog inte förrän på torsdag och berättade vad vi fått för information.

Vi åkte ut till flygplatsen och där såg vi hur de lastade på våra väskor. Flyget blev försenat i nästan en timme. Alla på gaten började att prata om att persoanlen kanske höll på att lasta på mera mat så vi kunde flyga hem till Stockholm-Arlanda. Väl på planet så välkomnade piloten oss och säger att de för några minuter sedan fick klart med Arlanda att de kunde flyga ända till Stockholm! Gissa om alla i planet jublade! Vilken känsla.

Det hade väl gått ann för oss vuxna men jag kan lova att det hade inte varit roligt att åka buss med Victor från Italien.

Måste säga att det blir en liten speciell stämmning när någonting sådant här händer! Alla tycker att de är kompisar med varandra. Vissa blir väldigt rädda/oroliga osv.

Kl. 15:05 landar vi på Arlanda och 22:45 är vi hemma i Gideå igen efter en helt otroligt härlig vecka!

Här kommer lite bilder.

Victor på Arlanda

Framme på flygplatsen i Grekland-Chania

Badarn, trots att det var iskallt i vattnet skulle han bada!

Skotern följde oxå med!

Första gången Victor kände på sanden var han riktigt förundrad

Victor var väldigt "het" på att gå ut när han vaknade på morgonen. Tog på sig hatten och sedan glasögonen sedan gick han alltid till dörren....som var låst!

På väg hem....mamma och Victor är lika trötta!

Detta var ett axplock av alla bilder vi tagit!

Ha det bra!

Påsk i Åre!

Hej hopp! Återigen dåligt med uppdatering.......jag vet!

Härligt med kortvecka både förra veckan och den här veckan!

I torsdags så tog det ett tag innan vi bestämde oss om vi skulle åka till Åre eller ej, sagt och gjort på fredag styrde kosan mot Åre. Victor var jätteduktig.......vi stannade först i Hammarstrand och åt en pizza/hamburgare.....inte det billigaste stället men gott var det i alla fall. Sedan stannade vi i Östersunds, tankade både godis och bensin innan vi var framme i Åre. Man kan säga att det var en liten uppvärmning inför resan till Stockholm på lördag.......puh...gruvar lite redan nu men det kommer att gå jättebra.

För övrigt så måste vi komma igång med packningen inför solresan :-) Vi har börjat lite smått att skriva vad vi ska ha med oss.

Nää nu ska vi fika lite. Visar några bilder från Åre!