Midsommar, 10-års jubileum och massa annat!

Ja nu var det ett tag sedan man skrev här och det har ju uppenbarligen hänt en del saker!

Jag åkte till stugan redan på onsdag, Jonas anlände med bussen på torsdag. På kvällen var det byamöte vilket resulterade i att jag valdes til kassör!

Midsommarafton började som vanligt med en tipsrunda och lite lekar. I år anordnades det på Solbacka, ja, vi behöver inte ens nämna vilket lag som vann tipsrundan........Jag, Elin, Linnea, Jenny och Conny!

Det blev även många skratt när Görans lappar kom fram!



Efter lekarna blev det grillning!

Kvällen fortsatte sedan med kubb och lite prat!


På väg upp till myggnästet!

På grund av väldigt mycket mygg och en trött son avvek jag och Jonas tidigare än alla andra. När de andra kom hem är de bara de som vet!???!!

En miss i år var att det inte blev någon traktor med tillhörande vagn som körde runt!

Midsommardagen vaknade vi upp och konstaterade att det var 10 år sedan vi var på Kornsjö och slängde våra lurviga! Eftersom det inte finns en restaurang i L-vattnet bestämde vi oss för att fira våra 10 år tillsammans på en restaurang i stan! När det blir får vi se!

På midsommardagen var vi bjudna på lunch hos pappa. Där blev det lite hästskokastning! Måste nog säga att märrskon (grävskon) var nog svårast att kasta, ponnyskon var desto lättare!



Victor har haft fullt upp med att busa, Kajsa och Emil har verkligen varit jättesnälla med honom!

Söndagen spelades det kubb och krocket, det råder delade meningar om vem som är bäst!

Igår måndag reste sig Victor upp för första gången. Han tog tag i vagnen och helt plötsligt så stog han upp.......duktig kille! Mamma och Pappa blev så stolta men vi han dock inte ta något kort! Vi får se när han tänker överraska nästa gång!

Nää kära vänner, nu ska jag ut i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0