Helgen som gått!

Som vanligt går helgerna så in i hellskotta fort......trots att alla helger är lika långa så känns det som om vissa är kortare än andra!

I lördags hade vi lite tårtätning eftersom Jonas fyllde år, han fick en spikmatta av sin mor och far och jag måste säga att den var faktiskt riktigt skön. Det är inte spikar men det är väldigt vassa plastpiggar som stack upp från en uppblåsbar "minimadrass". Hade dock tröjan på mig........ska egentligen vara utan den men undra hur man ser ut på ryggen då? Spikmattan ska ju vara riktigt avslappnande!



Söndagen började vi med en promenad runt forsen, satt sedan ute medan Victor sov så sött i vagnen! Efter att Victor vaknade gick vi in och var inne en stund. Jonas drog sedan på sig blåstället och begav sig ut i garaget för att börja skruva i 460:n. Jag och Victor besökte honom efter ca. en timme för att höra om han kommer att ro projektet i land. Det är tydligen mycket att skruva bort men han tror att han kommer att kunna ro det i land om han får lite mera 5-56 som kan smörja upp de otroligt rostiga bultarna! Så håll tummarna, om några månader ser ni en blå bil som svischar förbi er och då är det nog någon av oss som gasar förbi!
  

Jag och Victor gick sedan in igen och började att dammtorka! Herregud vad dammigt det blir även när man inte är hemma! Har precis även märkt att Ronja har börjat byta till sin sommarpäls.........

Efter att Jonas arbetat klart för dagen så roade han Victor medans jag fortsatte att städa klart!

När klockan började närma sig 19:00 satt Jonas i tv:rummet och undrade varför vi hade soffan som vi hade den. Han kom med en idé om att vi skulle kunna möblera om. Sagt och gjort, vi bytte plats på soffan och tv:n så det var bara att ta fram dammsugaren och skurmoppen igen.......ja, vi dammsuger inte alltid bakom tv:bänken eller bakom soffan varje gång! Resultatet av ommöbleringen blev riktigt bra i alla fall!

Ja det var vår helg! Rolig men på tok för kort!

Ha, ha, ha.....måste även visa ett par bilder på dagens stora händelse i Gideå. Mötet på Pingstkyrkan.........blev tvungen att ta ett kort på hur många bilar som var där. Måste ha varit ett väldigt speciellt möte eftersom bilarna hade parkerat på vägen! Under mina åtta år jag bott i Gideå har jag aldrig sett så många pingstvänner på ett och samma möte!

  

I morgon åker jag och Victor hem till Gideå igen för babymassage, återvänder på onsdag igen!



  





Kommentarer
Postat av: Sandra

Klart du/ni ska prova spikmattan utan tröja! Annars har man ju inte provat den på riktigt! =P Jag kan garantera att piggarna inte går rakt igenom huden, även om jag var övertygad om det innan jag la mig på våran första gången. Först känns det som att de går igenom, men sedan domnar ryggen i princip bort så då är det riktigt skönt! Lycka till! =)

2009-04-20 @ 14:02:09
Postat av: Marina

Ok, så ni har oxå en spikmatta.......har du överlevt så då borde jag väl oxå överleva! måste väl prova i helgen då! Vi ses i morgon!

2009-04-20 @ 16:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0